PORADNIA
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
W naszej siedzibie przy ul. Wąwolnickiej 4 w warszawskiej dzielnicy Praga Południe
zespół specjalistów z najróżniejszych dziedzin zapewnia fachowe
diagnozy, konsultacje, porady i terapie.
Wyróżnia nas bogate
doświadczenie, wysokie kwalifikacje oraz profesjonalne podejście.
Prowadzimy bezpłatną terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju
Dziecka.
FORMY
TERAPII
TERAPII
WCZESNE WSPOMAGANIE
ROZWOJU DZIECKA
ROZWOJU DZIECKA
SYMPTOMY
RYZYKA
DYSLEKCJI
RYZYKA
DYSLEKCJI
CENNIK
AKTUALNOŚCI
KONTAKT
FORMY TERAPII
Terapia logopedyczna:
Terapia logopedyczna to szeroko rozumiany rozwój mowy i
języka na wielu płaszczyznach. Do logopedy trafiają więc pacjenci z bardzo
różnorodnymi potrzebami oraz w każdym wieku: niemowlęta, dzieci, młodzież i
dorośli.
Oferta pomocy logopedycznej skierowana jest do m. in.:
- Dzieci, których rozwój mowy przebiega
nieprawidłowo lub z opóźnieniem;
- Dzieci, które nie wypowiadają pewnych głosek,
bądź wypowiadają je niewłaściwie np. seplenią;
- Osób, które przejawiają różnorodne problemy z komunikacją ze względu na
towarzyszące choroby, zaburzenia lub zespoły zaburzeń: np. niepełnosprawność
intelektualna, zespoły genetyczne, mózgowe porażenie dziecięce, spektrum
autyzmu, całościowe zaburzenia rozwoju;
- Osób z zaburzeniami neurologicznymi np. po udarach,
wypadkach komunikacyjnych z objawami afazji i/lub dyzartrii;
- Osób z niepłynnością mowy;
- Dzieci (w tym niemowląt) z zaburzeniami funkcji
oralnych: ssaniem, połykaniem, żuciem, gryzieniem;
- Osób z rozszczepem podniebienia i/lub warg
- Rodziców, którzy w ramach profilaktyki
logopedycznej chcą się dowiedzieć jak stymulować rozwój dziecka oraz zapobiegać
wadom wymowy i zgryzu już od pierwszych miesięcy życia dziecka.
Czas trwania
zajęć
Zajęcia trwają 30/45/60
min.
Czas
zajęć terapeutycznych ustalany jest indywidualnie.
Cena terapii:
60 zł/ 30 min.
80 zł/ 45 min.
100 zł/60 min.
Trening Umiejętności Społecznych TUS:
Czym jest Trening Umiejętności
Społecznych - TUS?
To grupowe zajęcia kierowane do dzieci i
młodzieży przeżywających trudności w funkcjonowaniu w grupie.
Zajęcia prowadzone są przez psychologa - trenera i pedagoga z doświadczeniem w
pracy z dziećmi. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 min.
Realizowane są w 4-6 osobowych grupach dobranych pod kątem wieku i rodzaju
trudności doświadczanych przez dzieci.
Podczas zajęć dziecko:
- rozwija swoje kompetencje społeczne i komunikacyjne
- uczy się odczytywać komunikaty niewerbalne i odpowiednio reagować na mimikę, gestykulację, mowę ciała innych osób
- poznaje obszar współdziałania, interakcji międzyludzkich i tworzenia relacji rówieśniczych
- buduje swoją świadomość emocjonalną
- lepiej rozumie świat emocji oraz uczy się reagować na emocje swoje i innych osób
- nabywa umiejętność odpowiedniego reagowania na często spotykane sytuacje
- poprzez zabawę ma okazję do pracy nad trudnymi zachowaniami, które niepokoją rodziców lub nauczycieli
- uczy się przestrzegać norm i zasad funkcjonowania w grupie
- buduje pozytywny obraz siebie, wzmacnia wiarę we własne siły, swoje poczucie wartości i sprawczości
Dla kogo jest TUS?
Dla dzieci i młodzieży z zespołem
Aspergera, autyzmem, całościowymi zaburzeniami rozwoju, ADHD oraz dzieci
nieśmiałych, wycofanych, reagujących lękiem, mających trudności w
funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej.
Zasady naboru
Dzieci do grup kwalifikowane są z
uwzględnieniem wieku, poziomu funkcjonowania i potrzeb rozwojowych.
Kwalifikacje mają na celu rozpoznanie problemów dziecka i stopnia
ich nasilenia, co pozwala przydzielić dziecko do najbardziej odpowiedniej
dla niego grupy.
Procedura kwalifikacji
Ankieta kwalifikacyjna – wypełniana przez
rodziców/ opiekunów zawiera wstępne informacje dotyczące funkcjonowania
dziecka, dostarczana przed pierwszym spotkaniem.
Spotkanie z terapeutą prowadzącym
grupę składa się z dwóch części – pierwsza - to wywiad z rodzicami, druga
– to indywidualna wizyta dziecka. Całości zajmuje ok. 60 min.
Kwalifikacja - psychologa
Cena konsultacji w celu kwalifikacji do
grupy - 90 zł
Zasady uczestnictwa
Podstawą uczestnictwa jest pisemna zgoda
rodziców.
Zajęcia prowadzone są w cyklu
semestralnym (2 miesiące). Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Nieobecność
na zajęciach nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty.
Cena udziału w zajęciach: 35 zł/60 min.
Należy wnieść opłatę za cały miesiąc z
góry.
Terapia ręki:
Czym jest terapia
ręki?
Terapia ręki to
program mający na celu usprawnienie małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów
dłoni i palców.
Do kogo
skierowana jest terapia?
Terapia
skierowana jest przede wszystkim do dzieci wykazujących
- problemy z czynnościami samoobsługi (zapinanie guzików, ubieranie
się)
- problemy w zabawach manualnych (układanie małych
przedmiotów, lepienie z plasteliny, wycinanie)
- problemy grafomotoryczne (pisanie, rysowanie,
malowanie
- zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej
- problemy z koordynacją ruchową
- zaburzenia napięcia kończyny górnej (wzmożone lub
obniżone)
- problemy z koordynacją ruchową.
Cele terapii
- poprawa sprawności ruchowej kończyny górnej
- udoskonalenie sprawności manipulacyjne ręki
- wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
- doskonalenie umiejętności chwytu
- doskonalenie pisania, rysowania
- koordynacja obu dłoni
- poprawa koncentracji
- poprawa napięcia ręki
Czas trwania
zajęć
Zajęcia trwają 30/45/60
min.
Czas zajęć terapeutycznych
ustalany jest indywidualnie
Cena terapii:
30 min. – 50 zł
45 min. – 70 zł
60 min. - 90 zł
Zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne:
Celem
zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc dziecku w przezwyciężaniu
trudności, umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej,
wspieranie jego wszechstronnego rozwoju oraz wyrównywanie szans edukacyjnych, a
w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym także pomoc w osiągnięciu gotowości
szkolnej.
Zajęcia
są ukierunkowane na usprawnienie funkcji zaburzonych (korekcja) oraz na
wspomaganie funkcji dobrze rozwijających się (kompensacja), które mogą być wsparciem dla funkcji
zaburzonych lub w razie potrzeby je zastąpić.
Podczas
zajęć dzieci uczestniczą w rozmaitych zabawach, które wspomagają rozwój
ruchowy, sprawność motoryczną, rozwijają
umiejętności grafomotoryczne, elastyczność i precyzję ruchów dłoni i
palców, kształtują płynność i dokładność ruchów.
Dziecko
wykonuje również szereg ćwiczeń, które służą korekcji zaburzeń funkcji
poznawczych. Doskonalą pamięć, spostrzegawczość, wyobraźnię, koncentrację.
Poszerzają swoje słownictwo, rozwijają umiejętność poprawnych i wyrazistych
wypowiedzi. Usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję słuchową oraz
kształtują pojęcia i umiejętności matematyczne. Uczą się wytrwałości,
systematyczności, są motywowane do pokonywania wszelkich trudności związanych z
nauką.
Kształtują
umiejętności współdziałania w grupie, nawiązują pozytywne relacje z
rówieśnikami.
Czas trwania
zajęć
Zajęcia trwają 30/45
min.
Czas zajęć terapeutycznych
ustalany jest indywidualnie
Cena terapii:
Zajęcia
indywidualne:
30 min. – 50 zł
45 min. – 70 zł
Zajęcia grupowe
(grupa 2-5 dzieci):
45 min. - 35 zł
Indywidualna Symulacja Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci,
młodzieży, dorosłych.
dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu.
dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu.
Indywidualna Stymulacja Słuchu dr K. Johansena IAS przeznaczona jest dla
dzieci, młodzieży, dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu.
Pracujemy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z:
- małymi dziećmi (od 3 roku)
- opóźnionym rozwojem mowy
- dysleksją
- ADHD
- zaburzeniami koncentracji
- zaburzeniami uwagi słuchowej
- zaburzeniami percepcji słuchowej
- trudnościami w zrozumieniu i zapamiętaniu
instrukcji, poleceń
- osobami z porażeniem mózgowym
- osobami, które wykazują nadwrażliwość na
dźwięki
- osobami z autyzmem
Zaletą metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena jest:
- odbywa się w przyjaznym, bezpiecznym, domowym otoczeniu, co jest istotne dla wielu dzieci np. z autyzmem
- w trakcje stymulacji Johansena IAS nie ma konieczności rezygnowania z innych form terapii, jakimi objęte jest dziecko w tym samym czasie
- jest dostępna dla osób mieszkających daleko od dużych ośrodków- TERAPIA MA MIEJSCE W DOMU DZIECKA
Diagnoza w Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena opiera się na badaniu
audiometrii tonalnej oraz testach mowy utrudnionej w tym teście dychotycznym.
Program terapeutyczny w formie indywidualnie filtrowanej muzyki
instrumentalnej nagrywany jest na płyty CD. Dziecko otrzymuje płytę do domu i
słucha jej codziennie przez 10 minut przez słuchawki.
Postępy terapii kontrolowane są co 6 do 10 tygodni, za każdym razem dziecko
otrzymuje nową specjalnie dla niego przygotowaną płytę CD z programem
terapeutycznym.
Więcej
informacji o metodzie JOHANSENS IAS
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Zapraszamy na bezpłatne zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWR)
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka jest formą pomocy dziecku i jego rodzinie, obejmującą kompleksowe, wielospecjalistyczne oddziaływanie, mające na celu wspomaganie rozwoju dziecka.
W ramach bezpłatnych zajęć, dzieci mogą korzystać z pomocy:
- Psychologa
- Logopedy
- Pedagoga
- Pedagoga specjalnego
- Terapeuty Integracji Sensorycznej
- Trenera Umiejętności Społecznych
- lub innego specjalisty, jaki będzie dziecku niezbędny.
Forma i rodzaj zajęć dopasowywana jest do aktualnych potrzeb rozwojowych dziecka.
Aby skorzystać z pomocy w ramach WWR należy przedstawić opinię o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka i zapisać się na listę chętnych do skorzystania z bezpłatnych WWR-ów.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Jeśli dziecko nie posiada orzeczenia o potrzebie wczesnego wspomagania, rodzice powinni skontaktować się z rejonowa poradnią psychologiczno-pedagogiczną (publiczną) w celu diagnozy i wydania opinii.
Od 2017 roku poradnie niepubliczne nie mogą wydawać opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
SYMPTOMY RYZYKA DYSLEKCJI
Symptomy ryzyka dysleksji można dostrzec w kolejnych etapach rozwojowych. Ich zakres wzrasta w miarę rozwoju dziecka i poszerzania się jego aktywności. Do rozpoznania zagrożenia dysleksją nie wystarczy stwierdzenie pojedynczego objawu.
WIEK NIEMOWLĘCY (0-PIERWSZY ROK ŻYCIA)
Motoryka duża - opóźniony lub nietypowy rozwój ruchowy.
- dzieci nie raczkują lub mało raczkują,
- gorzej utrzymują równowagę w postawie siedzącej i stojącej.
Minimalne dysfunkcje neurologiczne, jak np.:
- obniżone napięcie mięśniowe,
- utrzymujące się pierwotne odruchy wrodzone, które powinny zaniknąć do końca pierwszego roku życia
WIEK PONIEMOWLĘCY (2-3 LATA)
Motoryka duża - opóźniony rozwój ruchowy:
- dziecko maja trudności z utrzymaniem równowagi, automatyzacją chodu
- później zaczyna chodzić, biegać.
- niezręcznie wchodzi po schodach, wspina się
Motoryka mała - opóźniony rozwój motoryki rąk:
- dziecko jest mało zręczne manualnie - jest nieporadne w samoobsłudze (np. myjąc ręce, ubierając się, jedząc łyżką, zapinając duże guziki),
- mało sprawne w zabawach manipulacyjnych, np. polegających na budowaniu z klocków.
Funkcje wzrokowe, koordynacja wzrokowo-ruchowa - opóźnienie rozwoju grafomotorycznego - dziecko nie próbuje samo rysować
- w wieku 2 lat nie naśladuje rysowania linii,
- w wieku 2 lat 6 miesięcy nie potrafi naśladować kierunku poziomego i pionowego linii,
- w wieku 3 lat nie umie narysować koła.
Funkcje językowe - opóźnienie rozwoju mowy - dzieci później wypowiadają pierwsze słowa (w pierwszym roku życia):
- w wieku 2 lat - zdania proste,
- w wieku 3 lat - zdania złożone.
WIEK PRZEDSZKOLNY (3-5 LAT)
Motoryka duża - niska sprawność ruchowa w zakresie ruchów całego ciała, która objawia się tym, że dziecko:
- słabo biega
- ma kłopoty z utrzymaniem równowagi, np. podczas chodzenia po linii krawężnika, z trudem uczy się jeździć, np. na rowerku trzykołowym,
- jest niezdarne w ruchach, źle funkcjonuje w zabawach ruchowych.
Motoryka mała - słaba sprawność ruchowa rąk:
- trudność i niechęć do wykonywania czynności samoobsługowych, np. zapinania małych guzików, sznurowania butów,
- trudność w zabawach manipulacyjnych, takich jak nawlekanie korali.
Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- trudnościami z budowaniem z klocków,
- niechęć dziecka do rysowania, proste rysunki,
- nieprawidłowy chwyt ołówka, kredki dziecko rysując za mocno lub za słabo go przyciska,
- brak umiejętności rysowania koła - w wieku 3 lat, kwadratu i krzyża w wieku 4 lat, trójkąta i kwadratu opartego na kącie w wieku 5 lat.
Funkcje
wzrokowe
- nieporadność
w rysowaniu (rysunki bogate treściowo, lecz prymitywne w formie),
- trudności w
składaniu według wzoru obrazków pociętych na części, puzzli, wykonywaniu
układanek.
Funkcje językowe
- opóźniony
rozwój mowy,
- nieprawidłowa
artykulacja głosek,
- trudności z
wypowiadaniem nawet niezbyt złożonych wyrazów (przekręcanie wyrazów),
- długie
posługiwanie się neologizmami,
- trudności z
rozpoznawaniem i tworzeniem rymów i aliteracji (np. ok-o, ok-ręt),
- trudności z
zapamiętaniem i przypominaniem nazw (sekwencji),
- trudności z
zapamiętaniem krótkich wierszyków i piosenek,
- trudności z
budowaniem wypowiedzi, używanie głównie równoważników zdań i zdań prostych,
mały zasób słownictwa.
Lateralizacja - opóźniony rozwój - brak przejawów preferencji jednej
ręki.
Orientacja w schemacie ciała i przestrzeni - z końcem wieku
przedszkolnego dziecko nie umie wskazać prawej ręki.
KLASA 0 (6-7
LAT)
Motoryka duża - obniżona sprawność ruchowa:
- słabo biega,
skacze,
- ma trudności
z wykonywaniem ćwiczeń równoważnych (chodzenie po linii, stanie na jednej
nodze),
- ma trudności
z uczeniem się jazdy na nartach, łyżwach, rowerze.
Motoryka mała - mała sprawność manualna:
- trudności z
wykonywaniem precyzyjnych ruchów w zakresie samoobsługi, np. z zawiązywaniem
sznurowadeł na kokardkę, z używaniem widelca, nożyczek,
- trudności z opanowaniem
prawidłowych nawyków ruchowych podczas rysowania i pisania, np. pomimo wielu
ćwiczeń niewłaściwie trzyma ołówek w palcach, w niewłaściwym kierunku kreśli
linie pionowe (od dołu do góry) i poziome (od prawej do lewej).
Koordynacja
wzrokowo-ruchowa
- trudności z
rzucaniem i chwytaniem piłki,
- nieprawidłowy
chwyt pisarski - trudności z rysowaniem szlaczków, odtwarzaniem złożonych figur
geometrycznych (np. rysowaniem rombu w wieku 6/7 lat).
- trudności z
wyróżnianiem elementów z całości, a także z ich syntetyzowaniem w całość, np.
podczas budowania według wzoru konstrukcji z klocków lego, trudności z
wyodrębnianiem szczegółów różniących dwa obrazki,
- trudności z
odróżnianiem kształtów podobnych (np. figur geometrycznych, liter m-n, l-t-ł)
lub identycznych, lecz inaczej położonych w przestrzeni (np. liter p-g-b-d).
Funkcje
językowe - wadliwa
wymowa, przekręcanie trudnych wyrazów (np.sosa lub szosza),
- błędy w
budowaniu wypowiedzi, błędy gramatyczne,
- trudności z
poprawnym używaniem wyrażeń przyimkowych (nad, pod),
- trudności z
różnicowaniem podobnych głosek np. kosa - koza - mylenie nazw zbliżonych
fonetycznie,
- trudności z
dokonywaniem operacji na cząstkach fonologicznych (sylabach, głoskach) w takich
zadaniach, jak wydzielanie sylab i głosek ze słów, ich syntetyzowaniem
(zaburzenia analizy i syntezy głoskowej i sylabowej), analizowaniem struktury
fonologicznej słów (np. w poleceniach odszukaj słowa ukryte w nazwie
"lewkonia", co to znaczy "karwony czepturek"), rozpoznawaniem
i tworzeniem rymów i aliteracji (np. w poleceniach typu: wymyśl rym do słowa
"mama", które słowa się rymują: "Tomek-Adam-domek" a które
słowo brzmi inaczej; które brzmią podobnie "kolejka-pociąg-kolega"),
- trudności z
zapamiętywaniem wiersza, piosenki, więcej niż jednego polecenia w tym samym
czasie - trudność z zapamiętywaniem nazw - trudność z zapamiętywaniem materiału
uszeregowanego w serie i sekwencje.
Lateralizacja - obserwujemy brak ustalenia ręki dominującej,
oburęczne.
Orientacja w schemacie ciała i
przestrzeni - trudności
ze wskazywaniem na sobie części ciała - nie umie określić kierunku na prawo i
na lewo od siebie.
Orientacja w czasie - zaburzenia dotyczące trudności z
określaniem pory roku, dnia.
Czytanie - nasilone trudności w nauce
czytania - np. czyta bardzo wolno - głównie głoskuje i nie zawsze dokonuje
poprawnej wtórnej syntezy - przekręca wyrazy - nie rozumie przeczytanego
zdania.
Pierwsze próby pisania
- często pisze
litery i cyfry zwierciadlanie,
- odwzorowuje
wyrazy, zapisując je od strony prawej do lewej.
CENNIK
Proponujemy pobyt całodzienny lub na godziny. Przygotowaliśmy atrakcyjne propozycje miesięcznych opłat za wybraną formę korzystania z oferty. Oprócz tego, za dodatkową opłatą, zapewniamy wyżywienie, składające się z czterech posiłków dziennie.
SZCZEGÓŁOWY CENNIK